Happy endings,

Som tradition har vi alltid sett Ivanhoe på nyårsdagen, inte för att den kanske är särskilt bra. Men det hör till. Funderar på att bryta den i år. Han väljer ändå alltid fel! & varje år fast jag sett den så många ggr sitter jag där & gråter. För det är så sorgligt, han vill ju vara med Rebecca också men det går inte. Lovar att jag kommer sitta där i år igen. & så när allt känns som hemskast kommer den där sista avslutningsrepliken, den när de säger att Ivanhoe & Rowena "lived happily ever after", men tillfogar det där lilla but. Jag vill ha lyckliga slut & ett sådant inkluderar inte ett but, heartbreaking.

Längesen jag mådde såhär. Har tillbringat större delen av dagen i sängen. Men känner mig rätt så nöjd i övrigt. Sovit första natten i lägenheten. Imorgon är det nyårsafton! Snart 2011.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0