Pepparkakor,

Läste nyligen lite i den första bloggen jag hade och insåg att till ca 75 % består den av allt annat än mitt liv. Tycker det är lite komiskt. Hade en blogg för att skriva om min vardag och funderingar och istället verkar jag ha använt den till något helt annat. Haha nu låter de här väldigt allvarligt. Vilket det inte är, snarare tvärtom. Jag skrattar istället, för jag vet att ex. i det där inlägget var jag rent ut sagt urförbannad. Är helt övertygad om att det är fler som gör samma sak. Istället för att ha en mystisk rubrik, innehåll och intygelser om hur oerhört fantastisk dagen varit. Hade det kanske räckt med ett kort; dra åt helvete. & sedan må så mycket bättre & kunna ha en bra dag. Jag var en sådan mes ibland! Är det fortfarande. Inte helt okej säger jag, vi ska inte köra med andra!

Ska jobba imorgon, sista provtillfället, 10 - 14. På lördag är min första riktiga arbetsdag! Efter det ska jag på julbord med min mamma och släkt.

På söndag inträffar årets höjdpunkt, haha, årliga pepparkaksbaket med stora tjocka släkten. Är så mysigt börjar kl 9.30 med fika, efter det gör vi julkorv, sedan knapriga  pepparkakor och nu pratar vi om ett stort bak med grytor fulla av pepparkaksdeg. Varje år gör jag massproduktion av runda pepparkakor för att reta min kära kusin, fast jag själv tycker dem är fula. Varje år uppkommer samma diskussion om en av formerna föreställer en katt eller en ekorre? & så får vi äta så mycket deg vi vill bara vi inte får ont! Jag & mina kusiner tog detta väldigt bokstavligt när vi var små. & hade små burkar som vi smusslade ner deg i & sedan satt vi på deras övervåning i en av deras garderober och åt pepparkaksdeg.

Nu kommer det tråkiga, jag kan inte vara med på pepparkaksbaket i år! För jag jobbar 12 - 16, får tänka på att det är OB när jag står där och slår in paket. Det roliga är att efter det ska jag på Mathildas glöggfika om den blir av. Min älskade, bästa och äldsta vän flyttar den 7:e jan till Hawaii. Vilket innebär att det faktiskt kommer vara ett hav emellan oss. Har inte förstått det än.. Kommer sakna dig så mycket, du är den syster jag aldrig fick. Som tur är så vet jag att vi kommer prata nästan varje dag ändå. & du slipper köpa dyra telefonkort som du gjorde när du var i USA, för nu har jag en dator och skype! Prisa skype.

Pepparkaksbaket är en lång tradition! Här är min pappa och hans syster Eva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0