Nattlycka

Precis avslutat Elsas mode, visste väl det, att när jag väl fattat tycke skulle det inte dröja länge innan den var utläst. Lättläst, rolig, gripande jag tror jag rentav älskade den. Precis den perfekta sommarboken. Vill ha en uppföljare nu. Antar att jag får nöja mig med mina deckare sålänge även de härligt sommarvänliga.

Borde kanske tugga i mig något lite tyngre. Får ta en tripp till biblioteket. För några år sedan läste jag jämt. Nu verkar inte tiden finnas till. Släpade på bibliotekets pappåsar överfyllda med böcker. Jag hade en regel, om jag börjar läsa en bok måste jag avsluta den! Oavsett vad jag tyckte om den. Väldigt typiskt mig, saker ska göras minutiöst noggrant, eller så tja görs det inte alls. Jag vill ha tydliga avslut. Att kunna lägga ifrån sig något & säga färdigt, är en väldigt skön känsla. Den enda boken jag kan komma ihåg att jag inte läst ut är Vilda Svanar, lite som en nagel i ögat. Vet faktiskt inte varför. Känner inget starkt behov av att läsa den, gick i nian. Men ska nog göra det ändå, bara för att.

Borde sova nu. Imorgon kommer Tilda & plockar upp mig. Jag veta att det finns två saker Tilda inte skämtar om det ena tänker jag inte nämna här, men det andra det är: antal timmars soltid. Tro mig tjejen är halvt crazy, efter förra årets Cypern resa förstod jag den verkliga vidden av detta. Varje morgon släpade hon upp en morgontrött, rufsig Sara. Stod nervöst & smattrade med skorna i dörren, rasslade med nycklarna. Kommer du? Är du klar snart? Brukade sluta med att jag somnade på stranden, utmattande vecka men totalt priceless. Du är min lillasyster i vått och torrt.

Forever yours. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0