Sist var himlen vit som papper ovanför

Idag hände något riktigt otäckt. Jobbade först 10 - 14  på twilfit & sedan 15 - 19 på BM. & när jag står där utanför så helt plötsligt hörs bara en smäll. & så ser jag att en bil har krockat på vägen ca 5 m från där jag står. & ut kommer en kvinna & bara faller ihop. Blir helt överväldigad & vet inte vad jag ska göra. Släpper allt & springer för att titta vad som hänt. Flera som gör & någon larmar 112 & snart kommer brandkår, ambulans & polis. Obehagligt, visste inte vad jag skulle göra. Ville hjälpa till, men visste inte hur.

Gick loss på hemköp & köpte körsbär, jordgubbar & nektariner. Nu tycker jag att jag förtjänar att sätta mig ner, med fötterna viftandes upp i luften & bara vila. Sen får vi se vad det blir av resten av kvällen.

Imorgon ska vi IKEA lite iallafall. Ska köpa något fint till mitt rum, vill möblera om lite. Mathilda "Sara du har en bra smak, men du har inte bestämt dig om du är en svart eller vit person". SANT! Halva mitt rum den delen med sängen består av vitt & andra halvan av rummet spegel & skrivbord är i svart. & jag kan verkligen inte bestämma mig. För jag älskar båda färgerna men bara inte tillsammans?

& det pendlar lite med humöret vad jag tycker om. Så är jag en svart eller vit person? Måste bestämma mig & sedan köra på det. Om jag fick någon psykologisk analys tror jag de med gravallvarlig röst skulle säga "Sara det här har med något mycket djupare att göra, det handlar inte om svart & vitt, det handlar om att du vill ha allt samtidigt som du inte vet vad du vill ha alls. Vilket leder till beslutssvårigheter & det är också anledningen till att du är den enda personen som kan stå i ett omklädningsrum i en timme för att välja mellan st 34 eller 36 på en tröja & sedan ta 34: an för att ångra dig! Varför vet jag inte vad jag vill ha? Kan jag inte få någon uppenbarelse & sedan liksom köra på det fullt ut.

No fear, no hesitation, no regret. Den första kan vi bocka av, rädslan att kasta mig ut i saker, den är nästan obefintlig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0