Jag vill med.

Började min dag med att tvätta, ja ni skriv upp detta.

Efter det cyklade jag något ostadigt på isiga gator till universitetet. Hade där föreläsning 10 - 12. Ner till stan för att hämta ett papper. Ingen närmare förklaring behöver ges. Hem avsluta tvätten, heja på mina rara grannar. Tant 1 och farbror 2. Glömde min iphone i tvättstugan men tant 1 var väldigt behjälplig. Skämtade friskt om vad som kunde hända ifall hon svarat åt mig.
 
Sitter nu här, har ringt runt till en hel del hyresvärdar. Det gick väl inte så bra, kan medges.

För det andra vad är det för sjukvård vi har i det här landet. Kände bara för en liten attack mot det faktum att jag ringer exakt på sekunden 12.45 när telefontiden öppnar & får svaret vi ringer upp 13.05 för att sedan ringa upp kl. 15.00 för att meddela som svar på min fråga. Att hon inte kan se min journal. Med tanke på att jag skulle knappa in mitt personnummer för att underlätta handläggning tycker jag det låter som bullshit i mina öron. & det enda jag kan få ut är tvetydiga svar. Istället för ett rakt, kort, koncist, korrekt ja vad som helst svar. På rösten kan även anas ett jag kan om jag vill se din journal, men jag orkar inte, utan du får istället lita på att det förmodligen är så. Jag är uppretad till max.

Pratat med kära Tilda på telen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0