Tag det rätta

Hejsan! Idag har jag haft min sista föreläsning i arbetsrätt. Efter det satt vi kvar i vår seminariegrupp och påbörjade vårt PM. Tycker det är lite extra roligt att rättsfallet handlar om Cloetta i Ljungsbro. Kan beskriva i korta drag. Handlar om tre tidigare anställda vid Cloetta som blivit avskedade efter att de tagit godis från ett lagerutrymme. Får tillägga att det inte låter helt fel att jobba på Cloetta eftersom de anställda får äta hur mycket godis de vill, men de får inte ta från lagret. Fackförbundet anser att avskedandet ska ogiltigförklaras av domstol. Eftersom de antällda och arbetsgivarna verkar ha olika syn på företagets interna praxis. Iallafall känns bara så komiskt, att läsa de olika versionerna. Dels att en tagit med sig en påse att fylla, att den andra stoppat i fickorna för att ha under arbetstid mm. Hihi, sjysst jobb.

Har åkt hem till min mamma ikväll. Längesen sist. Har fått gosa med min katt! Saknat mitt lilla pyre. Men hon är trött idag, varit en hård dag. Så ligger & sussar här brevid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0