What make's you tick?

Har precis gjort klart anteckningarna på 4:e kap. Har ett kapitel kvar att göra anteckningar på och sedan börjar jag läsa in dem istället för boken. Min studieteknik skulle behöva finslipning, men just för tillfället hinner jag inte fundera ut vad som är bra och dåligt med den.

Diskuterar precis med Tilly, hur får man motivation?

Jag tycker det är svårt. Vill ofta göra allt annat för stunden än det jag verkligen borde göra, är en sådan person som gärna skjuter på saker eller gör det extremt långsamt. Det är inte särskilt effektivt och ofta sitter jag där i sista minuten och har panik. Som många andra, som säkert känner igen sig i det här, arbetar jag som bäst under press. Tycker kanske sedan inte om att känna mig stressad.

Måste sova nu, ska upp om några timmar och ta bussen till jobbet. Tyvärr verkar alla ha gått och blivit sjuka, men är extremt tacksam för att jag endast behöver jobba 8 - 12, för tror inte mitt huvud eller kropp hade klarat att jobba ett fullt pass, är inte helt frisk själv än.

Iallafall, jag tänkte dela med mig av det bästa tips jag fått. Från en av de mest motiverade personer jag vet (ta åt dig ifall du läser, vilket jag dock inte tror du gör).

Knip ihop ögonen och fantisera om allt det du vill göra. Anledningen till att du så gärna vill det du vill. Se dig själv arbeta med det du drömmer om! I detalj, vilka möten och händelser du hoppas på att just du ska få vara med om och som du vill ska få forma ditt liv. Om ditt mål finns där av rätt anledningar, så ja, det fungerar iallafall för mig. Även om det känns svårt och långt borta i vissa stunder.

Vi får inte ge upp! Det är en lång väg, se på mig. Vart är jag nu? Inte direkt där jag trodde, ellerhur. Men jag vägrar att sluta drömma och jag vägrar att ge upp på mig själv. Det handlar inte om vad andra tycker och tänker om mig. Det handlar om att jag vill kunna leva med mig själv och en dag finna ro i att jag är lycklig med det jag gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0