Little by little,

Borde börja läsa tolkning och tillämpning, typ nu. Borde börja städa undan lite. Borde göra en hel del...

Träffade Michelle efter föreläsningen, vi gick först till Jontes stuga för hon skulle lämna in sina böcker till bokbytardagen. Vilken kö, tog tid och sen började det regna och där stod jag utanför och väntade och väntade, haha. Var jättekul att träffa henne. Vi var hungriga så beslöt oss för att skippa fikan och köra på något mer matigt, dvs. pizza. Inte speciellt nyttigt eller hälsosamt. Tog iallafall en barnpizza och ingen läsk och den var så god, helt klart värt det! Jag tar alltid samma.. tråkig jag är, men sedan upptäckte vi att det gjorde Michelle med, så vi är två cappricosa flickor sedan barnsben.

Köpte några nya matlådor på hemköp i lila. Tänkte köpa rosa, men nu fick det bli lila, lite beslutsångest. Men de matchar mina bunkar som är nedpackade hemma i Linköping. Köpte tre rätt små att ha sallad i och två djupa till min spenatsoppa. Köpte ingredienser till soppan med för har inte riktigt tagit tag i den ännu, rätt fullt i min fryslåda för tillfället. & sedan köpte jag några få godisbitar, valde noggrant ut mina favvisar. Jag älskar gräddnougat och provade en chokladnougat bit med idag.

Nu är jag hemma och sitter i min säng och känner mig nöjd. Vet ni varför, jo för att även om det stundtals inte är så roligt att vara inneboende. Så har jag faktiskt hittat en riktig pärla i havet. Jag bor nära campusgymmet, jag bor i mittemellan alla min föreläsningsställen (här är det inte som i linköping där allt finns på ett ställe) och damen jag bor hos ifråga är riktigt bra. Jag har tvättmaskin och frys, vilket jag förstått inte är en självklarhet och ett stort rum med en dubbelsäng, skrivbord och garderob. Helt ok med andra ord.

Bästa av allt är att jag häromnatten låg och lyssnade efter ljud, var lite mörkrädd. & då kom jag att tänka på att man vet ju aldrig vem det är man flyttar in hos, tänk om personen kommer in med en kniv eller vad som helst när jag sover. Så behöver jag inte känna här, hoppas jag iallafall, haha. & efter de mail som fortfarande poppar in på min blocket annons, så är jag tacksam. Jag ville inte bo hos någon 55 årig äldre man.. eller någon kille som säljer sexleksaker. Usch jag mår fortfarande illa efter det samtalet. Kanske har jag ändå växt upp rätt skyddat, trodde inte folk kunde vara så, ja ni vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0