Greetings from Uppsala!

Har haft lösen på min blogg ett tag, jag vet inte varför. Bara kändes bra så och följde den känslan. En liten uppdatering, gick väldigt bra på arbetsrättstentan. Så nu kan jag äntligen stryka ett streck över det orosmomentet. Det är klart och jag fick det betyg jag ville, lite stolt här.

I Söndags jobbade jag mitt sista arbetspass. Sedan gick det i ett, packade under stress och flyttstädade det sista. Kom upp hit till Uppsala vid åttatiden på kvällen. Drömde hela natten att jag försov mig till registreringen och förlorade min plats. Jag var där 10.00 en och en halv timme för tidigt, ha. Fördrev tiden på stan, köpte all kurslitteratur för terminen. Fick sedan höra att de hade bokbytardagar nästa vecka.. dvs. billigt!

Träffade på ännu en ensam själ utanför registreringen så tänkte jag hookar med henne fort som fasiken. Bra idé! Helt plötsligt blev vi några till och snart var vi en liten grupp som gick och åt lunch tillsammans. Jag tog en räksallad i ett desperat försök att vara nyttig.

Den första föreläsningen hölls på ekonomicum, avtågade tillsammans från gamla torget. Regnet stod som spö i backen, dvs. dyngsur Sara. Försökte skydda mina böcker så gott det gick. Väl hemma i mitt rum stupade jag i säng och förutom ett litet besök på Coop som har hutlösa priser. Har jag stannat här och har spränghuvudvärk.

Det har varit en bra dag på alla sätt och vis. Är nog bara väldigt nervig av mig just nu. Jag har nog aldrig varit såhär nervös i mitt liv.

Imorgon börjar Recceveckan, ska ses kl 9.00 vid "Jontes Stuga". Sedan blir det nollning, hihi, jag är en nolla igen. Ska inskriva mig på östgöta nation tänkte jag med, självklart vill jag vara med där. Kanske norrlands med för de har bra stipendier tydligen.

Sen är det alla detaljer, vill ha ett inlogg till studentportalen, CSN, vart posten ska skickas osv.

Inte konstigt att jag har huvudvärk kanske.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0