Look at a day when you are supremely satisfied at the end. It's not a day when you lounge around doing nothing; it's when you've had everything to do and you've done it.

Nur har jag handlat tre papperskassar fyllda med mat. Cyklade dit, en mil sammanlagt fram och tillbaka. Cyklade genom stan, förbi stationen med mina två stor kassar på vardera sidan av styret och en kasse där bak som jag höll fast med en hand och en väska över axeln. Fy skämdes ihjäl, haha. Min cykel är en herrcykel och jag når inte ner till marken och den har en j*vla stång mellan benen och ingen fungerande handbroms. Balansövning. I backen upp mot Carolina gick jag, pust.

Helt klart värt det, köpte massvis och det blev så billigt jämfört med om jag köpt det här. Köpte kryddor, lax, 1 kg färs, frukt, grönsaker, frukostgrejer, torrvaror och massvis mera. Är supernöjd att jag fick allt det för strax under 400 kr. Tänk här i den här lilla affären betalde jag en hel hundring och fick knappt någonting.

Som ni hör så börjar jag komma in i den här fattiga studentjargongen. Men CSN blir ju aldrig klart och jag ska verkligen lyckas äta ordentligt och bra, det är mitt mål. Hur ska jag annars hinna och orka? Nej min slarviga sida som inte planerar måste få ett slut.

Så nu har jag två köttfärslimpor i ugnen, damen jag bor hos visade hur jag skulle göra. Det var väldigt lätt, hade även i paprika och champinjoner. Hennes dotter brukade ha i det när hon bodde hemma och jag tyckte det lät gott. Till limpan ska jag ha kokt potatis, rårörda lingon och ärtor. Två limpor räcker till hur många lunchlådor som helst. Speciellt ifall jag har mycket grönsaker vid sidan om på tallriken.

Imorgon tänkte jag göra spenatsoppa och frysa in. Det är perfekt kvällsmat! Spenat är billigt och fullt med nyttigheter i. Sedan är det bara att ha i två kokta ägghalvor. Dessutom är det en av mina favoriträtter tillsammans med nässelsoppa.

Jag är så jäkla nöjd med mig själv just nu! Räkningar betalda, handlat, gjort matlådor, dammsugit, städat, plockat upp det sista. Imorgon blir det att förbereda mig inför måndagen. Måste köpa en kalender imorgon!


Kommentarer
Postat av: Kimia

Haha ibland är vi bra lika Sara ;)

2011-08-28 @ 13:11:07
URL: http://kimia.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha skönt & höra att jag inte är ensam om det ;)

2011-08-28 @ 16:58:54
URL: http://kitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0