And I wonder what it means, to find your dreams,

Tentaångesten är ett faktum. Det är i dessa tider av ren desperation som man gör en mängd löften till sig själv.
Efter tentan är klar försvinner dock dessa löften oftast ut i tunna luften.

Mina löften för tillfället är;

Jag ska inte äta godis, läsk & istället byta ut det mot frukt, nötter & annat som jag tycker är gott & hellre lägger pengarna på än något färdig fabricerat skit fullt med äckel tillsatsämnen som säkert inte är nyttiga för min kropp.

Jag ska verkligen börja träna! Inte bara för att min kropp kommer må så mycket bättre utan även för att min förmåga att faktiskt fokusera på det jag gör förmodligen också kommer bli bättre.

Jag ska ta tag i alla de där små sakerna som egentligen inte tar någon tid.

Jag ska aldrig mer hoppa föreläsningar även om det sker av en så pass bra anledning som jobb.

Jag ska avsätta en timme varje dag för att läsa.

Jag ska lära mig att stå på mig, anv. ordet nej, ta för mig mer och få en bättre tro på min egen förmåga. Jag vet att jag kan om jag vill! Om det går dåligt så är det inte huvudet det felar på, utan snarare den nedlagda ansträngningen på det hela!

Jag ska aldrig mer låta någon få mig att tvivla på min egen förmåga! Hänger lite samman med förra punkten. Tror jag har ett bra självförtroende inte där det brister, tror snarare det sitter i självkänslan. &

Jag ska försöka på alla sätt & vis att visa hur mycket jag faktiskt bryr mig om mina nära & kära. Vilket jag tycker jag gör, men känner att vissa förtjänar lite extra.

Jag ska försöka försona mig med de saker jag tycker är orättvisa och istället för att se saker som problem försöka göra det främsta av situationen.

Ni ser vilken lång lista, ska gå tillbaka & titta på den efter tentan! Hoppas den känns lika aktuell då som nu.

Läste ett väldigt bra citat häromdagen, "Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden".

Nu ska jag fortsätta läsa!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0