Passionsfrukt,

De senaste två dagarna försvann alldeles för snabbt. Vill ha dem tillbaka!

Igår träffade jag Tiffy vid Santinis.  Vi handlade lite mat på lucullus och sedan lagade jag lunch till oss. Lägg märke till att jag lagade maten och Tiffany tyckte till och med att det var gott, framsteg. Efter det gick vi ner till stan och tittade på kläder och framförallt skor. Jag hittade ett par riktigt snygga jeansshorts för 199 kr, ljusa med slitning och tänka sig de fanns i storlek 32. Brukar inte finnas så ofta, därav ingen glipa i midjan, fast lite tighta över rumpan, ska erkänna. Köpte även ett par träningsbyxor för 249 kr och två pocketböcker. Köpte det sistnämnda för mitt presentkort, kändes som en inte fullt så nödvändig utgift. Blev uppföljaren till Elsas mode; Elsas värld och en annan bok från en trilogi; Hungerspelen.

På kvällen satte sig jag och mr, på Rivas uteservering i sofforna. Passade på att använda min vita virkade klänning och p.g.a.. detta hackade tänder. Men de hade värmelampor och filtar, jättemysigt. Drack godaste passionsfruktsjuicen, såg ut som en sommardrink och smakade lite av pizzan. Måste säga att deras pizzor är verkligen goda.

På kvällen såg vi på en komedi, Hall Pass. Under vissa scener visste jag inte vart jag skulle ta vägen.

Idag började dagen med något inte lika roligt. Ni vet när ni sitter där med gråten i halsen och vet att ni får inte börja gråta. Klarade hela vägen hem, uppför trappan, in i vardagsrummet, sätta mig ner och sen.. Hell broke loose. Kanske är bra att gråta ut ibland, få det ur systemet? Samtidigt är det en sak jag hatar med mig, överdrivet känslosam. Är inte sunt att uppleva allt så intensivt.

Nu känns det ok. Saker är vad det är. Om allt skulle gå på ett rakt spår, så skulle det inte vara en bedrift i sig att klara sig igenom det. Hörde i mitt huvud "Den mätta dagen den är aldrig störst, den bästa dagen är en dag av törst, nog finns det mål och mening i vår färd men det är vägen som är mödan värd". En av mina favorit dikter.

Någon blåste på mina ögon och lyckades få mig att le igen. Gick till Åhléns och köpte en vit tvättkorg, en ack så tråkig utgift men så nödvändig. Efter det lagade vi hälleflundra, potatis (som skulle varit färskpotatis, men jag kan tydligen inte se skillnad) romsås och en liten sallad till. Såg två filmer tillsammans, The Adjustment Bureau och The Eagle. Gick till Burger King för att jag hade cravings för milkshake, maskinen var trasig.. Så beställde sprite, den var slut.. Så beställde en liten mjukglass med colasås, fick ioförsig glassen men colasåsen var, trumvirvel, slut.. Haha så himla kul, men den var jättegod och läkte mina sår ytterligare.

Så ja kan väl säga att den här dagen blev rätt bra och jag slapp bli bästa vän med Ben & Jerry, de låg väldigt nära till hands där ett tag.

Imorgon ska jag på jobbmöte kl 13.30 och efter det ska alla vi äta ute tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0