Behind blue eyes,

Den här dagen försvann i rask takt. Har iallafall hunnit med att företa mig de flesta av sakerna på listan.
  • Är städat och snyggt, så kan andas här hemma.
  • Diskberget försvann men återuppstod lika snabbt.
  • Varit på Önska och tittat på present.
  • Bokat tvättid och tvättat fem maskiner.
  • Lagat bra mat och inte ätit min sedvanliga gröttallrik som jag spyr på. Quinoa, sojakyckling och wok. Blivit lite smått kär i min nya stekpanna från OBH Nordica, det är ofattbart vad mycket roligare det är att laga mat, när den inte sugs fast och bränns vid på ett kick.
  • IMEI - nummer fixat och anmälan gjord, äntligen, phuw.
  • Läst ett bra antal sidor och mer ska det blir imorgon och dagen efter det och efter det..
Har liksom satt utegångsförbud på mig själv i princip. Känner mig som en vampyr som sticker ut huvudet ibland på dagtid och ser de sommarfräscha människorna spatsera omkring i härligt korta skjorts och brunbrända ben. Kan erkänna att jag är något avundsjuk och gärna stänger fönstret på kvällarna så jag slipper känna lukten av sommarnatt och höra sorlet och de glada rösterna påväg mot något mer lockande än min dammiga bok.

Saken är den, min koncentration blir som bortblåst såhär års. Men nej de uppoffringar som gjorts ska inte vara förgäves. Jag vill så hemskt gärna få den tredje kursen avklarad nästa fredag. Det skulle innebära enorm lycka och fylla mitt hjärta till bredden. Annars kommer ni få en nedstämd och pessimistisk Sara, det vill ni väl inte.

Tänkte varva imorgon med biblioteket och sedan lunch hemma i Vasa, har kvar mitt skrivbord där och ingen hemma på kvällen, jag och boken med andra ord.

Måste tillägga att jag såg sista avsnittet av Vampire Diaries! Längtar till tredje säsongen släpps, tror den blir ännu bättre, känner det på mig. Hoppas på mer Originals och Delena, hihi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0