Ett böljande skratt tömmer alla sorger,

Åkte utåt till med E, haha E. Var lite småkyligt igår, låg på båtbryggan nere vi badet. Luften smakar annorlunda därute, friskare. Plockade vitsippor, så jag kände att jag fått det avbockat från listan.

Åt några bitar gräddnougat. Marabou måste ha haft mig i åtanke när de kombinerade just mina två favoriter; nougat och choklad. Läste ut min bok Champagneflickan och fixade naglarna. En viss person somnade i soffan mitt emot mig. Sov sedan ut ordentligt, minst tio timmar. Känner mig ordentligt utvilad, fast mardrömmar hela natten så vaknade säkert två gånger.

Kelade lite med deras katt, tog bussen in imorse, hemma nu.

Vet inte riktigt vad jag ta för mig.. Fick fel klänning från Nelly, den snygga jag beställt låg inte i paketet utan var ersatt av en riktigt hemsk sak med en stor svart rosett i midjan. Borde ta tag i det, fylla i retursedeln och skicka tillbaka den. Fick 60 kr i kompensation för felet, nästa gång jag handlar. Skorna var fina och bra storlek på!

Ska jobba imorgon, så borde utnyttja dagen. Köpa nya solglasögon, tappade mina i marken och kanske använda mitt presentkort på akademibokhandeln, behöver en hålslagare så jag slipper riva bland mina papper hela tiden och är sugen på att läsa uppföljaren till Elsas mode.

Med solen i ryggen och vinden i mitt hår
För mina steg mig ner till stranden och för en stund blir jag 5 år gammal
Världen finns inte längre i detta spegelhus finner jag mig lustig
Ett böljande skratt tömmer alla sorger
Vågorna gungar mig under bar himmel seglar jag
Vågorna gungar mig mot det lugn jag vill ha

Samma plats, fast för många år sedan, hihi.


Jag älskade skurt, ser ni inte kepsen, vissa likheter ellerhur!?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0