Sightseeing!

Haft finbesök från Linköping i helgen. I fredags kom min mamma som jag inte träffat på flera månader. Första kvällen åt vi på restaurangen med den förbryllade blåsfisk skylten. Fick frågan ifall jag inte äter mat längre. Min tillfälliga spara in pengar genom att äta gröt med vatten och utan sylt idé tilltalade inte min kära mor. Fick 8 matlådor med 16 portioner mat, pålägg och lussekatter. Tyckte väskan var tung, helt överförtjust fortfarande!

Vi har varit på bio, villade bort oss i gångarna och idag har vi strosat omkring i stan och tittat i små boutiquer. Hittat den perfekta julklappen till henne, visste direkt när jag såg den. Fikade och åt lunch på Café Linné, gillar känslan där och det är ett av få ställen jag inte fryser på. Hittade en liten antikaffär och gick omkring där inne ett tag. Gick till domkyrkan och jag ville se silverbibeln på Carolina igen..

Det är en förundransvärd inverkan hon har på mig. En förmåga att styra upp saker. Nu sitter jag här. Det är städat, tvättat, diskat, nyputsade skor och ett rengjort kylskåp och skafferi. Sa hejdå förut ikväll vid Catalin.

Katten är tillbaka efter fem veckor och mår som en kung. Är numera permanent innekatt. Konstaterades att han är för gammal för vilda eskapader utomhus. Får mysa bredvid mig i min säng istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0