Happy camper,

Jag är så glad, fast ändå så kall och frusen. Föreläsning idag 12 - 14. Gick på stan efter det och köpte en vit stickad tröja av längre modell som jag tänkte kunde bli fin till ett par svarta strumpbyxor. Ett vardagsplagg, ångrar mig lite nu. Fast har inte köpt kläder på hur länge som helst och min garderob är gapande tom. Ibland undrar jag varför jag inte kan få vara en av de där tjejerna som njuter av att shoppa och gå på stan. Jag tycker det är hemskt! Du blir trött, hungrig, frusen/varm, det är fullt med folk, ljud, du måste ta av dig kläderna, ta på dig kläderna om och om igen till du är helt vimmelkantig och det enda du önskar är att få komma hem. Problemet är att jag älskar att använda kläderna sedan, det är mest att shoppa i sig som är den problematiska delen.

Mitt kontokort drog sin sista suck, chipfel. Fick ta ut på banken och beställa nytt. Cyklade sedan till IKEA, duggade lite smått för att sedan övergå till hällregn. Blöt som en katt och vilse, hittade jag en stor tavla med en karta över Boländerna. Till slut stod jag på IKEA, NOT A HAPPY CAMPER. Åt en utsökt köttbulletallrik för 19 kr. Värd varje krona vid det laget. Hittade på JYSK ett helt underbart täcke av gåsdun från Kronborg. Nedsatt pris från 1500 kr till 750 kr. Köpte två stycken och två stycken kuddar, även de nedsatta. Blev en dyr eftermiddag. Men jag ville ha två stycken, köper alltid det. För tycker det är så tråkigt att ha omaka par och sedan när du vill ha ett till så går det inte att hitta. 5 - års garanti och jag kommer inte behöva frysa något alls längre.

Nu kommer vi till den kluriga biten att få hem dessa fyra påsar i soppåsestorlek på min cykel i hällregn och med min väska full med lagbok och böcker. Önskade i det ögonblicket att jag haft bil.. Bor helt fel.. Sommaro/Kåbo, stannade på hemköp och köpte två kassar mat till damen jag bor hos, för stackaren har brutit två revben. Så helt plötsligt hade jag sex kassar, väska, tröja och så mig själv.

Skrattade ihjäl mig inombords för ni skulle sett detta. På vägen hem gick jag förbi ett café och några tjejer började ogenerat att skratta åt mig. Ville sjunka genom jorden.. Svor för mig själv när jag gick förbi Stocken och upp i Carolina backen.

MEN NU ÄR JAG HEMMA GLAD OCH LYCKLIG!

Imorgon kanske jag ska träffa Kimia hemma hos henne och se EM - kvalet. Jag är inte insatt någonstans, men blir nog trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0