Can't keep my hands out the cookiejar,

HEEJ, jag gör matlådor. Har gjort potatis, morötter, tomat och lax i ugn. Varför göra det svårt för sig? Haha, älskar att göra saker i ugn. Det sköter sig själv, inget stek os, inget flottigt att steka i och bäst av allt ingen disk. När jag är färdig är det bara att slänga bakugns pappret. Det här kan inte gå fel ens för mig som inte kan laga mat. Ska ha spenat till istället för sås.

Har kommit fram till att jag kommer bli storleken större av att studera. För när jag sitter och läser vill jag av ren tristess ha något att äta. Försöker skärpa mig och äter massvis med frukt istället. Frukt innehåller massvis fruktsocker.. Bam bam bam. Fast lite bättre, finns åtminstone en del vitaminer som kommer med på köpet. Jag knarkar satsumas, vindruvor och bananer. Har annars en förkärlek för choklad i alla dess former, bakelser och bullar. Undrar om det därför jag är tio gånger bättre på att baka än att laga mat. Tur att jag inte blev konditor eller något i den stilen, phuw. Farmor har lovat att lära mig att baka hennes bullar. Alla säger att deras farmor/mormor gör godaste bullarna jag vet. Men de här.. Det finns inte på kartan hur goda de är. De smälter i munnen och de har godaste glasyröverdraget. Däremot aldrig varit en läsk eller chipsperson, inte min grej.

Alltså vet ni vad poängen med det här inlägget är. Jag har förvägrat mig godsaker och nu skriver jag om det för att inte förgås, insåg det precis själv, bloggterapi. 

Har haft en väldigt intressant diskussion med damen jag bor hos ifråga. Fasiken vilka historier vi har att bjuda på, haha. Höll på att vika mig dubbelvikt. Vissa saker var mindre roliga dock och ska försöka att inte ta något för givet längre, alls. Vara glad för att jag är frisk och att de jag älskar mår bra. Så ringde till pappsi. Han blev glad och jag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0