October - please be awesome,

Helgen gick minst sagt i ett svep. Resan ner till Malmö gick bra. Jag hann i tid till mötet. Var där en timme innan. Efter det ringde jag en minst sagt förvånad Sanna och våldgästade hennes crib. Det var riktigt fint och centralt. Men det visste jag allt att det skulle vara. Hon har så fin smak när det gäller inredning.

Bokade en biljett till Linköping snarast möjligast. Hade tänkt ta en sista minuten, ack så dumt. För alla biljetter var nästan slutsålda och sista minuten var bara att glömma. Med risk att bli strandsatt i Skåne köpte jag en biljett för det fashionabla priset av 839 kr. Jag vill tillägga att biljetten ner gick på 600 kr och biljetten från Linköping till Uppsala gick på 170 kr. En mindre utlandsresa, surt. Tog dessutom taxi från stationen i Uppsala, eftersom regnet stod som spö i backen och där stod jag som en dränkt katt med tre väskor och en laptop under armen kl 1 på natten. Humöret var det i alla fall inget fel på, kände mig lyckligare än någonsin.

I Linköping, staden som jag aldrig trott att jag skulle sakna. Hann jag med bio, tappa bort mitt kort, plocka kantareller, äta jättegod hemmabakad äppelpaj med mandel i, bli väckt av en katt som petar mig i ansiktet och en massvis mer små detaljer som förgyllde hela min helg.

Så nu känner jag mig glad och utvilad. Mötet var spännande och har en hel del att fundera på framöver, det är ett stort beslut att fatta.

Ska fortsätta mitt seminarium nu, var tvungen att skriva av mig innan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0