Hemliga vrår på Carolina och ett enerverande faktum; jag får inte träna,

Ska berätta om min oerhört intressanta dag. Började med att försova mig, skulle upp och plugga tidigt. Väl nere på JB som var rätt mörkt och tomt insåg jag att det var stängt. Bestämde mig för att gå till stadsbiblioteket, fast hade ingen fungerade internet uppkoppling där, gick och handlade mat och bestämde mig för att värma den på Juridiska Institutionen, stängt. Jahopp det vara bara att styra stegen åt den riktning jag kommit ifrån, Carolina. Satte mig i favoritrum, högst upp.

Har köpt en ny dag och nattkräm från Biotherm, Aquasorce, den rosa burken för torr hy. Ska vara en riktig fuktbooster. Har använt klart Clinque och tänkte nu ge mitt betyg. Inte riktigt min grej egentligen. Men eftersom jag verkligen gått in för att hitta den perfekta ansiktskrämen, så kan jag dela med mig av vad jag i mitt tycke kommer fram till.

Jag gillar varken Clinques nattkräm eller dagkräm för torr hy. Den är fet och går inte in i huden utan lägger sig ovanpå. Faktum är att jag tycker huden försämras av den. Däremot gillar jag deras Absolute moisture surge. Den ger en riktigt skön och återfuktande känsla. Den är inte tänkt att användas för sig och är alldeles för tunn för det. Ser den mer som ett bra komplement. Älskar deras Eyeroller, har försökt spara så mycket jag kan av den. Känner hur den jobbar och när jag vaknar på morgonen märker jag avsevärd skillnad. Har inte använt deras tre stegs serie, även fast jag fått prover. Allt jag hört både på forum och från vänner är att hyn torkas ut och försämras. Den för torr hy innehåller alkohol i rätt stor omfattning, så kan gissa att det är därför.

Köpte förresten Biotherm på tub istället för burk, vilket är att rekommendera. Mindre bakterier. Nästa gång ska jag testa deras Skin Energetic serie. Sedan blir det Estée Lauder, Lancome och Dermalogica. Tar dem i tur och ordning. Får se om jag kommer fram till något, haha.

Gillade förresten låtarna i förra inläggets kommentar.

Mm gillar mitt rum hundra gånger mer nu, städat och tänt doftljus i mina små rosa iittala ljusstakar jag köpte på Önska när jag jobbade där. En av få saker jag tog med mig upp till Uppsala. Blev mest kläder och böcker, när jag packade. Får inte plats med så mycket. Tog med dem för att de ger ett så mysigt rosa sken, så allt ser mer mjukt ut, fint.

Håller på att bli sjuk förresten. Därför jag sitter här och skriver lameass inlägg. För jag får inte träna, enerverande faktum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0