Att våga är att förlora fotfästet en liten stund, att inte våga är att förlora sig själv,

Vilken dag, roller coaster. Jag har precis pratat med damen som jag bor hos. Förklarade lite situationen. Det här med januari. Hon sa något väldigt bra och ärligt alla jag pratat med säger väldigt bra och kloka saker. Jag tar inte bara till mig dem.

Så kontentan, jag vet inte vad som händer efter januari, men vad som än händer, så är det något jag får hantera då. Jag ska inte skapa en situation innan det ens finns en situation, så att säga. Det spelar ingen roll vad andra tycker och tänker om mig. Jag ska inte döma mig själv för hårt. Jag är bra som jag är.

Så nu tänker vi på det väsentliga istället. Det är att läsa något som jag älskar, något som jag tycker är kul och verkligen vill hålla på med. Som en morot kan jag också tänka på den 30:e september och den 10:e januari, längtar.

Så nu pausar jag från blogg och dator, för att dämpa lite av de här känslorna som vuxit fram. Försöker njuta av min tid här och tänker på att jag lever bara en gång. Varför må dåligt? Jag gillar verkligen den här staden och jag har massvis att se fram emot. Det här är ett steg i resan genom mitt liv, jag vill tycka om varje ögonblick.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0