En av de där dagarna,

Sitter på Dag Hammarskjölds biblioteket och förbereder mig inför sem. imorgon. Farligt att ha med sig datorn.. Pendlar mellan aftonbladet, expressen och favoritbloggarna. Bestämde mig igår för att ta bort min facebook, tyvärr måste jag nog ha kvar den ändå, fail. Vill ha tillgång till grupperna jag är med i.

Ska snart träna med Klarisraris på Sciene Park, aerobics toning. Gissar att det är som bodytoning fast aerobics istället för step. Vill komma igång med gymmet.. Fick extra pepp igår, så vill verkligen. Hade min "depp" kväll igår, haha. Tränade spinning på kvällen och sedan åkte jag direkt till ICA och köpte vanlijglass med jordgubbssylt i. Satte mig demonstrativt i min säng, tjurade och såg på Hollywoodfruar i brist på annat (Jag tycker inte ens om helvetet). Var bara så irriterad på mig själv och allt kändes mörkt och grått.

Blev lite nostalgisk i mitt gråa tillstånd och skickade ett sms till min pappa så han vet hur mycket jag tycker om honom, kom på att jag säger det så sällan. Han förtjänar att veta det. Kom och tänka på alla gånger han skjutsat mig fram och tillbaka till ridningen i ur och skur, ridlägren, karatetävlingarna, LASS, teatergruppen och ja alla de aktiviteter jag ville prova på. Kommer ihåg när jag ville börja med kulstötning.. Jag var en vandrade pinne utan antydan till någon som helst muskelmassa. Där stod jag och försökte stöta iväg min stenkula, till och med då var pappa där. 

Helt klart vi har haft våra meningsskiljaktigheter och ibland känns vi som två UFON från olika planeter inför varandra. Men när allt kommer omkring är vi kanske inte så olika som jag trott. Vi gillar att göra saker på vårt sätt, läslusar och envisa läs tjurskalliga som in i bomben. Kontentan av detta meningslösa ordbabbel, ni har säkerligen slutat läsa. Är att jag tycker väldigt mycket om dig pappa och det jag tycker om mest är att du alltid är så lugn och sansad. Det gör att jag kan stå för den sentimentala, överkänsliga och hyperventilerande delen av vår ytterst lilla familj.

Ska nog cykla hem nu, köpa ingredienser på ICA till min potatisgratäng jag tänkte göra ikväll. Behöver tvätta med. Vart tar tiden vägen. Önskar jag kunde stanna den så jag kunde vara dubbelt så effektiv och alla andra stod still tills jag var klar.

Konstigt humör jag är på idag. Vet inte vad det är med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0