Den mätta dagen den är aldrig störst, den bästa dagen är en dag av törst,

Precis hemkommen, stupade ner i min sköna säng med min laptop framför mig. Gick upp vid halvåtta. Precis som vanligt, tog det triljoner år innan jag väl befann mig på plats på JB, runt tiotiden. Med den gröna lampan, bänken och böckerna. Vid 11 hade vi basgruppsmöte på Snerike. Lunchade tillsammans, min sista matlåda gick upp i rök. Seminarium vid 14.15 - 16. Tyckte jag hängde med någorlunda.

Efter det gick jag en vända på stan. Köpte ögon make up remover, en djuprengörande ansiktsmask och en återfuktande, rosa skrubbhandskar, överstrykningspennor, färgpennor och flikar. Köpte några naturgodisbitar, ops. Var så trött vid det laget, min väska var så tung. Stapplade mig till Se & Synas, hämtade guccibågarna jag skulle få låna hem och prova.

Precis när jag var på väg hemåt, är en bit så att säga. Bestämde jag mig för att vända och köpa en flaska jordgubbsvin. Fast nu har jag ångrat mig, tänker inte följa med ut ikväll. Ska gå på danspasset vid sju istället och sedan renskriva seminarieanteckningarna. Kanske se en film kväll?

Vädret är ruggigt. Blåser och strilar ner ett tunt fint regn. Känns mer som fukt. Mina ögon faller snart ihop och jag känner mig ruskigt opepp till allt som innebär att jag måste lämna min säng och mitt täcke. Ska försöka dra mig upp och få på mig träningskläderna. Vet att jag kommer få det så kul när jag väl är på plats och dessutom ifall jag inte går får jag min sista varning från bokningssystemet, sedan får jag inte göra fler bokningar via datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0