Kulturnatten,

Hej, kände att jag behövde skriva en rad eller två. Det är så skönt att skriva av sig. Även om det jag skriver egentligen är så ointressant som det kan bli.

Idag gick jag upp tidigt och åkte till Carolina. Läste 10 sidor max. Cyklade hem för att äta lunch, upptäckte att jag är inne på sista matlådan, ajaj. Cyklade till slottet. Skulle försöka köpa biljetter till spökvandringen ikväll, de var slutsålda. Hade lyckats få med mig ett helt gäng, synd. Är Kulturnatten idag förstår ni, så hela Uppsala och även Stockholm är sjuder av aktiviteter i form av utställningar, teater, dans och dylikt.

Träffade Kimia och vi gick runt lite på stan och tog sedan en fika på ett mysigt konditori vid svandammen. Det var väldigt fint. Jag åt fransk chokladtårta och Kimia morotskaka. Smakade av varandras och kan säga att båda var himmelskt goda, men morotskakan snäppet vassare.

Cyklade hem och sedan var det meningen att jag skulle in till stan igen. Skulle träffa några tjejer från klassen och äta på Fugu. Fugu är en asiatisk restaurang med en buffé som påminner mycket om Chili's, dessert ingår. Jag är dock så trött att mina ögon rentav bränner. Ingen aning om varifrån denna trötthet kommer. Men är bokstavligt talat som kokt spagetti i kroppen, helt lelös.

Har bokat två pass imorgon, aerobics 45 min och bodytoning 75 min. Tror ni jag fixar båda? De är direkt efter varandra. Borde även cykla till Willy's och handla inför veckan. En mil fram och tillbaka samt megabacken från stan upp till Carolina som dödar vilka ben som helst. Ska göra en vegetarisk gryta som Kimia gett mig receptet på. Hoppas den blir bra. För min spenatsoppa blev råäcklig, smakade inte alls som pappas brukar göra. Ska läsa med, för att ta igen det jag förlorade idag. Så fullt ös medvetslös.

Svandammen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0