If you don't stand for something, you'll fall for anything,

Dålig uppdatering.. Men skriver för att få ur mig saker. Finns inget direkt syfte med den här bloggen. Den finns här för att hålla reda på mig själv, diffust uttryckt.

Idag har jag varit på Carolina, kom dit rätt sent, vid tolvtiden. Åt lunch där och läste inför seminarie två. Det är vår basgrupp som håller i det. Så vi ska vara extra förberedda. Har lagt upp en annan pluggstrategi nu. Har gett upp sträckläsning för att istället fördjupa mig i det aktuella ämnet vi håller på med nu. Kanske varvar med lite sträckläsning. Men jag vet att det här är bättre, jag har bara varit lite för lat för att göra det tidigare. Känns som jag fått mycket gjort idag. Även fast jag bara läst en liten del i kompendiet, så känns det som jag förstått innebörden. Fast det är konstigt med det där, för när jag vill sätta tummen på vad jag förstått, så försvinner det. Sedan när jag läser det, klickar det till igen. Så har en bit kvar.

Hade tänkt träna, men sista passet gick vid fyra. Tycker det är lite dåligt för att vara ärlig. Ett pass borde det åtminstone finnas på kvällen, även fast det är lördag. Speciellt när det är en så pass stor anläggning.

Igårkväll tillbringades hemma med popcorn och Sucker Punch, har även sett Colombiana. Riktiga girl power filmer. Tyckte nog mest om den sistnämnda. Sucker Punch var lite för mycket, jag gillade dock upplägget. Att försvinna in i sitt undermedvetna för att övervinna svåra saker. Att vi har allt det vi behöver för att nå dit vi vill i oss själva. Fast det faktum att jag pendlade mellan olika hemsidor och filmen kanske inte ger den ett så högt betyg. Funderade ibland på att snabbspola, sällan jag blir så uttråkad.

Visst ja, haha, vi åt våffelbuffé för andra dagen i rad igår på ÖG. Vet inte vad det är med de där våfflorna. Tror de lagt i något pulver. För vi går dit lite halvt vissna och när vi väl ätit kommer skrattattackerna.

Lämnade in mina high heels på omklackning i stan efteråt. För nästa vecka blir det tackmiddag för faddrarna med trerätters på Stocken. Jag är nog den enda i klassen som inte varit på Stocken (Sthlms nation) än. Trivs på ÖG hihi, mysnation med fika och våfflor. Har gått med i deras dansgrupp dekansen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0